برترین/مهم ترین/محبوبترین تاپیک ها در مشهد ریس
انجمن اختصاصی دریفت این جمعه کی میره پیست ؟ آشنایی/معرفی و تصاویر کاربران *مشهد ریس* اخبار/تصاویر/نظرسنجی/گزارش هاواطلاع رسانی همایش های حضوری سایت
در صورت قطعی و موارد اضطرار به این آدرس مراجعه کنید = MASHHADRACE.PERSIANGIG.COM ///سامانه ی پیامک کمیته ی دریفت و حرکات نمایشی : (50002010070000 )/ سامانه ی پیامک هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری (10005116071644)
UP.VBIran"
صفحه 2 از 5 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 48

موضوع: مشخصات خودرو تیبا

  1. Top | #11


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    279
    0
    میزان امتیاز
    2

    تست تیبا توسط دنیای خودرو
    دنیای*خودرو- عمادالدین جعفری: هفته گذشته به دعوت شرکت سایپا به شهر کاشان سفر کرده و بعد از دیدار از خط تولید سایپا کاشان، اقدام به راندن با تیبا دومین خودروی ملی ایران کردیم. تجربه*ای که در نوع خود جالب بود، چرا که این بار این آزمایش در خیابان و جاده انجام نمی*گرفت بلکه در محل تست خودروهای کارخانه سایپای کاشان انجام می*شد.


    اگر تیبا را بخواهیم جزء به جزء از نظر طراحی مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که اجزای تشکیل*دهنده ظاهر آن همچون چراغ*ها، گلگیر، سپر و درب موتور شکل و شمایلی زیبایی دارند و هر کدام به تنهایی قابل قبول هستند اما در طرح کلی بعضی*ها معتقدند که تیبا یک خودروی زیباست و بعضی دیگر ظاهرآن را نمی*پسندند.
    تیبا در اوایل سال 1388 رونمایی شد و بعد از گذشت یکسال و نیم روانه بازار شده است،*خودرویی که اندازه*ای بین پراید و ریو دارد. درحقیقت این خودرو بر روی پلت*فرم ارتقاء یافته پراید ساخته شده است.

    سوار بر خودروی تیبا می*شویم. ورود به تیبا به راحتی انجام می*گیرد. هنگام نشستن بر روی صندلی متوجه می*شویم که از صندلی*های ریو بهره می*برد. همچنین طرح کابین به خصوص رودری*ها بی*شباهت به پرایدهای جدید نیست.
    با چرخاندن سوئیچ خودرو را روشن می*کنیم. صدای پیشرانه کم بوده و آرام کار می*کند. با فشردن کلاچ اهرم تعویض*دنده که از ریو به عاریت گرفته شده است گیربکس را در دنده یک می*گذاریم. البته این کار به سختی انجام می*گیرد. خودرو با شتابی مناسب شروع به حرکت می*کند. در حالت سکون فرمان خودرو به رغم داشتن نیروی کمکی هیدرولیک کمی سفت است اما در حال حرکت خیلی تیز و نرم عمل می*کند به طور*ی که به راحتی می*توان اقدام به تغییر جهت*های ناگهانی کرد هر چند که قسمت عقب خودرو تحمل این تغییر مسیرهای ناگهانی را نخواهد داشت اما فرمان خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد به خصوص اینکه قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز به صورت دستی به همراه دارد.

    اما در مورد طراحی کابین نیز باید بگویم که طرح جدیدی نسبت به محصولات دیگر شرکت سایپا برای تیبا وجود دارد که بسیار ساده بوده اما کاملاً همانند پراید نیست. صفحه نمایشگر کیلومتر و دورسنج نیز تفاوت زیادی با پراید ندارد.
    دسترسی به کلیدهای روی کنسول میانی خیلی هم راحت نیست اما قابل قبول است. جنس کنسول میانی خشک بوده و احتمال به سروصدا افتادن آن زیاد است البته ممکن است که این*گونه نباشد اما از کیفیت مناسبی بهره نمی*برد.

    اقدام به شتابگیری می*کنیم و خودرو به رغم داشتن چهار سرنشین به خوبی حرکت می*کند که نشان از قدرت مناسب موتور خودرو دارد و بعد از کم شدن افراد داخل ماشین اقدام به گرفتن مدت زمان رسیدن تیبا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر کردیم که تیبا توانست در این شتابگیری در مدت زمان حدود 7/12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد.

    نکته*ای که در این آزمایش با آن مواجه شدیم کات*آف*شدن موتور در دور 5000 بود. تیبا تا 5000 دور بیشتر گاز نمی*خورد این در حالی است که صفحه دورشمار آن تا 7000 دور را نشان می*دهد و تا 6000 دور مجاز شناخته می*شود و از دور 7000 به بعد به صورت ردلاین مشخص شده است. پس بنابراین مجبور بودم تا رسیدن دور موتور به 5000 اقدام به تعویض دنده کنم دنده*هایی که به آسانی در جای خود قرار نمی*گیرند. تیبا از فنربندی خوبی برخوردار است و درعبور از مسیرهایی که ناهموار بوده و در محل تست قرار داشت به راحتی و نرمی عبور می*کرد.

    اما عملکرد ترمز آن مناسب نبوده و انتظار بیشتری از این خودروی ملی 1027 کیلوگرمی می*رفت. در عبور از مسیرهای مارپیچ به وضوح دیده می*شود که قسمت عقب خودرو تمایل به خروج از پیچ را دارد به خصوص اینکه حس واژگونی را به سرنشینان منتقل می*کند.
    عملکرد تهویه مطبوع خودرو مناسب بوده و هنگام استفاده از کولر خودرو کابین به خوبی خنک می*شود. البته تیبا در هنگام روشن بودن کولر با کمی افت توان همراه است که در همه خودروها این مورد دیده می*شود به خصوص خودروهایی با موتورهای ضعیف اما باز هم قوای حرکتی آن قابل قبول است. عملکرد ترمز دستی نیز مناسب بوده و در شیب زیاد هم به خوبی خودرو را ثابت نگه می*دارد و مانع از حرکت تیبا می*شود.

    دنده یک خودرو به مقداری قوی است که به خوبی می*توان قدرت را زیر پا حس کرد. البته وزن کم تیبا را نیز نباید از یاد برد. اما برخی بر این گمانند که تیبا از موتور ریو بهره می*برد. لازم به ذکر است که تیبا دارای موتور 5/1 لیتری هشت سوپاپ است که 80 اسب*بخار قدرت دارد و 126 نیوتن*متر گشتاور را ارائه می*دهد. شاید هر دو خودرو از نظر حجم موتور با یکدیگر برابر باشند اما تیبا 17 اسب*بخار قدرت کمتر را نسبت به ریو ارائه می*دهد. در ضمن از موتور هشت سوپاپ بهره می*برد این در حالی است که موتور ریو دارای 16 سوپاپ است اما به هر حال قدرت تیبا نیز 17 اسب*بخار بیشتر از پراید است.

    تیبا به اعلام کارخانه در سیکل ترکیبی حدود 1/7 لیتر بنزین می*سوزاندکه باک 40 لیتری آن جوابگوی این مصرف سوخت خواهد بود اما نکته جالبی که در فضای کابین تیبا وجود دارد فضای پای سرنشینان عقب است. به رغم اینکه بدنه تیبا کوچک*تر از ریو است اما فضای پای سرنشینان عقب مناسب بوده و به رغم راحت نشستن سرنشینان جلو باز هم مشکلی برای سرنشینان عقب وجود ندارد.

    صندوق بار تیبا نیز فضای خوبی دارد و برای خانواده*ها مناسب است به طور کلی تیبا خودرویی خانوادگی است که بیشتر به ر احتی سرنشینان و خواص خانوادگی در آن توجه شده. این خودرو برای انجام مانور و رانندگی پرهیجان مناسب نیست به خصوص اینکه فنربندی نرم آن موجب می*شود که قسمت عقب آن از مسیر خارج شود.
    دید طرفین خودرو مناسب بوده و حتی در هنگام دنده عقب رفتن نیز دید عقب کافی است هر چند که اگر بخواهید از آینه*های جانبی کمک بگیرید کار برای شما سخت خواهد شد چرا که آینه*ها اندازه*ای مشابه با پراید دارند و دید خوبی را در اختیار راننده قرار نمی*دهند.
    تیبا از امکانات مناسبی برخوردار است. کیسه هوای راننده و سرنشین که می*توان آنها را غیر فعال کرد. ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه*ای و سیستم ضد قفل abs که البته به دلیل عدم وجود دیسک در چرخ*های عقب ترمزها از عملکرد خوبی بهره نمی*برند.

    شاید اگر با صرف هزینه*ای بیشتر ترمزهای عقب نیز به دیسک چرخ مجهز می*شدند تیبا از ترمزهای مطمئن*تری بهره می*برد. قفل مرکزی و ایموبلایزر، رادیو cd با چهار باند، صندلی رانننده قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی پیش*کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، مجهز به گرمکن شیشه عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع*نور، مه*شکن جلو و عقب و چراغ هشداردهنده عیب*یاب موتور امکانات این خودروی ایرانی را تشکیل می*دهند. لازم به ذکر است که کنترل اتوماتیک تهویه مطبوع، ریموت کنترل و آینه*های برقی در این خودرو قابل سفارش هستند.

    این خودرو قرار بود با قیمتی زیر 10 میلیون تومان عرضه شود و برای خانواده*های کم درآمد ساخته شد. اما در حال حاضر حدود 12 میلیون تومان قیمت دارد.
    تیبا با توجه به امکانات مناسب و قابلیت*هایی که دارد می*توانست در بازار زیر 10 میلیون تومان به یک ابرقدرت تبدیل شود و جای پراید را به خوبی بگیرد. اما با توجه به قیمت 12 میلیون تومانی تیبا و نقاط ضعف و قوتی که در این خودرو وجود دارد همچنین وجود رقبای قدرتمند در بازار بالای 10 میلیون تومان شاید نتواند به خودرویی پرفروش و موفق تبدیل شود البته با توجه به بالا رفتن قیمت خودروهای رقیب اگر قیمت تیبا تغییری نکند و خدمات پس از فروش آن نیز مناسب باشد می*توان به موفقیت آن امیدوار شد.

    این خودرو با توجه به تازه وارد بودن دارای نقاط ضعفی است که گاه نمی*توان آنها را نادیده گرفت اما امید آن است که بعد از گذشت مدتی از حضور این خودرو در بازار هر روز بر قابلیت*های این خودروی ملی افزوده شود.

    ارزیابی ها حاکی از تولید تیبا در مدل هاچ*بک و فیس*لیفت در سال*های آتی است. فعلاً مشکل خاصی در رابطه با تامین قطعات تولید داخل برای خودرو تیبا وجود نداشته و تنها بخشی از قطعات که از طریق واردات تامین می شد و به علت وجود برخی تحریم ها دریک برهه با مشکل مواجه شده بود برطرف شده است. ضمن آنکه در خصوص تحویل به روز خودرو تیبا دایره فروش گروه خودروسازی سایپا پاسخگو خواهد بود.

    به دلیل انعطاف پذیری خطوط تولید سایپای کاشان امکان جابجایی خطوط تولید از پراید به تیبا به راحتی امکان*پذیر است و در سال91 طبق ارزیابی ها این میزان افزایش می*یابد اما تصمیم*گیری در خصوص قیمت نهایی تولیدات تنها با مرکز تصمیم گیری سایپا خواهد بود.

  2. Top | #12


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    279
    0
    میزان امتیاز
    2
    «تیبا» هاچ*بک چگونه خودرویی است؟




    در یکی از روزهای پایانی سال 1391 و در جشن چهل و هفت سالگی شرکت سایپا از محصولی رونمایی شد که انتشار خبر مربوط به آن سئوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد. «تیبا»ی هاچ*بک چگونه خودرویی است؟ پیش*فروش آن کی انجام می*گیرد و چه زمانی به بازار می*آید؟این پرسش*ها در کنار سایر سئوالات فنی مربوط به این خودرو بخشی از گفت*وگوی خانواده*ها را در تعطیلات نوروزی و در میهمانی*ها تشکیل می*داد اما شاید هیچ کس به اندازه مهندس علیرضا مصدقی مدیر پروژه تیبای هاچ*بک که از سال 1372 در شرکت سایپا مشغول به کار است نمی*توانست به این پرسش*ها، پاسخ صحیح بدهد. به همین دلیل با او در این باره گفت*وگو کرده*ایم تا بیشتر با این محصول جدید که «تیبا2» نام دارد، آشنا شویم. //


    آقای مهندس مصدقی! ایده ساخت تیبای هاچ*بک از چه زمانی شکل گرفت؟


    اگر به سابقه شرکت سایپا نگاه کنید خواهید دید که تجربه موفقی در زمینه عرضه خودروهای پنج*درب نظیر ژیان، رنو5 و پراید داشته است. به همین خاطر وقتی تیبا را به عنوان یک محصول ملی تولید کردیم از همان ابتدا برنامه تولید نمونه هاچ*بک آن را نیز در دستور کار قرار دادیم. بنابراین در همان اوایل در بخش طراحی «اتود» این مدل زده شد و طرح مذکور برای ساخت تیبای هاچ*بک یا پنج*درب از اوایل سال 1390 عملیاتی شد. سپس حدود هفت تا هشت طرح متفاوت از این خودرو تهیه شد که «رندرهای» کاملی بودند ما پوسترهای بزرگ این رندرها را تهیه کردیم که مثلاً در یکی چراغ*ها پهن*تر و در یکی کوچک*تر بود یا در هر یک از این پوسترها صندوق عقب و خطوط طراحی با یکدیگر فرق داشت ما در یک کلینیک از 100 نفر از افرادی که از اقشار مختلف جامعه انتخاب شده بودند دعوت کردیم تا بیایند و به این هفت یا هشت مدل رأی بدهند تا ما از میان آنها بهترین گزینه را برای تولید انتخاب کنیم. آنچه اکنون نهایی و تولید شده براساس نظرسنجی بوده که از مردم انجام گرفته بنابراین آینده خوبی را برای آن پیش*بینی می*کنیم.

    با توجه به عرضه متعدد خودروهای هاچ*بک در بازار ایران توسط شرکت*های مختلف، آیا فکر می*کنید بازار خودروهای هاچ*بک در ایران هنوز برای عرضه محصولات جدید جا داشته باشد؟
    بله! خودروهای هاچ*بک در ایران بسیار پرطرفدار هستند به خصوص در میان جوانان و خانم*ها. به همین خاطر معمولاً شرکت*ها، یک سوم از آن مدلی را که عرضه می*کنند به هاچ*بک همان مدل اختصاص می*دهند و ما هم برای تیبا، یک سوم آنچه که تولید خواهیم کرد را هاچ*بک در نظر گرفته*ایم.

    تیبای هاچ*بک را در کجا تولید خواهید کرد؟
    به طور کلی ازآنجا که تیبا محصول اصلی و استراتژیک شرکت سایپا است و به تدریج باید جایگزین پراید شود بنابراین ما می*خواهیم علاوه بر سایت سایپا کاشان در خود شرکت سایپا تهران هم این محصول را تولید کنیم. به همین دلیل خط تولید بسیار پیشرفته*ای را برای تولید تیبای هاچ*بک ایجاد کرده*ایم که با 53 ربات شاید تک*ترین و منحصربه*فردترین خط تولید بدنه در ایران باشد. من به جرأت می*توانم بگویم در ایران ما خط تولیدی با این سطح اتوماسیون نداریم. در این خط 22 دستگاه تیبای هاچ*بک در یک ساعت تولید می*شود. ضمن اینکه خط تولید تیبا از ابتدا برای این محصول طراحی شده و برای این کار ما خط تولید محصول دیگری را تغییر نداده*ایم.

    تیبای هاچ*بک را چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می*کنید؟
    بنده در این زمینه نمی*توانم دقیقاً نظر بدهم اما به طور کلی می*توانم بگویم احتمالاً این محصول از اواخر پاییز امسال عرضه می شود و طبیعتاً پیش*فروش آن زودتر انجام خواهد گرفت و طبیعی است که قیمت آن هم از نمونه سدان بیشتر باشد. صرف*نظر از آنچه که در نیمه دوم امسال تولید خواهیم کرد ما برای سال اول (سال کامل) تولید 50 هزار دستگاه تیبای هاچ*بک را در برنامه داریم و الباقی ظرفیت تولید این محصول به تیبای چهاردرب یا سدان اختصاص خواهد یافت (ظرفیت تولید تیبای هاچ*بک یکصد هزار دستگاه در سال است) تا این مدل هم علاوه بر سایپا کاشان در سایپا تهران هم تولید شود.

    برای تولید این محصول جدید چقدر سرمایه*گذاری انجام شده است؟
    ببینید! امروزه در صنعت خودرو اگر یک محصولی بخواهد از صفر طراحی شود باید هزار میلیارد تومان در کارخانه و همین مقدار هم باید در صنعت قطعه*سازی سرمایه*گذاری شود اما آنچه در مورد تیبای هاچ*بک اتفاق افتاد با توجه به اینکه نمونه سدان آن قبلاً تولید شده است بنابراین ما مجموعاً با تغییر 218 قطعه که 90 قطعه آن در بدنه و 128 قطعه آن در تریم*ها بود با حدود 85 میلیارد تومان سرمایه*گذاری کلی این کار را انجام دادیم. یعنی 45 میلیارد تومان در طراحی و ساخت محصول و40 میلیارد تومان هم برای ایجاد زیرساخت تولید سرمایه*گذاری انجام شد.

    در خبرها آمده بود که تیبا روی پلت*فرم X200 طراحی و تولید می*شود. لطفاً بفرمایید تفاوت پلت*فرم X200 با پلت*فرم X100 در چیست؟

    معمولاً خودروسازان یک پلت*فرم می*سازند و روی آن بدنه*های مختلفی را می*گذارند و در مدل*های مختلف عرضه می*کنند و نهایت بهره*وری را از یک پلت*فرم انجام می*دهند. به عنوان مثال؛ بالاترین بهره*وری را شرکت فولکس*واگن داشته که بر روی یک پلت*فرم 18 مدل خودرو تولید کرده است. همان*گونه که می*دانید پلت*فرم شامل شاسی، موتور، گیربکس و سیستم تعلیق است و سرمایه*گذاری برای ساخت آن بسیار سنگین است ما در شرکت سایپا نیز یک پلت*فرم داریم که X100 می*باشد و بر روی آن انواع مدل*های پراید تولید می*شود. در سال 1381 زمانی که خودروی تیبا طراحی شد تصمیم گرفته شد پلت*فرم دیگری ساخته شود که در نهایت پلت*فرم X200 ساخته شد که اولین محصول آن تیبای چهاردرب بود. بنابراین تفاوت X200 با X100 در این است که موتور و گیربکس بهتر شده، سیستم ترمز ارتقاء یافته و در بخش شاسی، طول آن بیشتر شده و در نهایت قطعات بیرونی و درونی مربوط به X200 تغییر کرده و ارتقاء یافته است.


    تفاوت*های تیبای هاچ*بک با تیبای صندوقدار در چیست؟

    این دو مدل همان*گونه که گفتم روی پلت*فرم X200 تولید می*شوند و در زمینه موتور، گیربکس و شاسی با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند یعنی هر دو با موتور 1500 سی*سی 80 اسب*بخاری با گیربکس پنج دنده دستی تولید می*شوند ولی در زمینه تریم*های داخلی و نمای ظاهری تغییراتی در تیبای هاچ*بک انجام شده است و از آنجا که وزن آن اندکی کمتر شده (1035 کیلوگرم) بنابراین میزان مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر به 8/6 لیتر رسیده است. فضای صندوق عقب تیبای هاچ*بک اگرچه کاهش یافته و به 240 لیتر رسیده اما به گونه*ای طراحی شده که کاهش طول صندوق عقب با افزایش ارتفاع جبران شده وسعی شده تا میزان باری که در صندوق عقب تیبای هاچ*بک قرار می*گیرد با تیبای صندوقدار چندان تفاوتی نداشته باشد. همچنین جای باک بنزین که ظرفیت آن 41 لیتر است از آنجا که کفی عقب خودرو تغییر کرده بنابراین اندکی جابه*جا شده است. ما در تیبای هاچ*بک شاهد تغییراتی در تزییات داخلی و خارجی خودرو هستیم و در بدنه به جز ستون وسط که تغییر نکرده اما سقف، کفی عقب، ستون عقب و کف خودرو تغییراتی داشته است.


    آیا تیبای هاچ*بک در تیپ*های مختلف عرضه خواهد شد؟
    این خودرو در پنج تیپ عرضه می*شود. اما احتمالاً قصد داریم این خودرو را با دو تریم مختلف نیز عرضه کنیم یعنی با تریم داخلی تیبا و دوم با تریم زیباتر و متفاوت*تر از تیبا. صرف*نظر از تیبا و مدل جدید آن من یک خبر دیگر هم بدهم و آن این است که ما می*خواهیم روی پلت*فرم X200 یک سدان جدید را طراحی و تولید کنیم که فعلاً سایپا 232 نام دارد.
    تست*های ایمنی تیبا در کجا و توسط چه شرکتی انجام شده است؟
    خوشبختانه تیبا توانسته از آزمایش*های ایمنی که در کشور اسپانیا و در شرکت IDIADA انجام شده سربلند بیرون بیاید.



    تیبا هاچ*بک یا همان تیبا با کد 211، دومین خودرو از نسل تیبا است که دارای استانداردهای یورو4 می*باشد و می*توان آن را رقیبی برای پایین*ترین تیب خودروی پژو 206 دانست.



    طراحی تیبا هاچ*بک مجموعاً با تغییر 218 قطعه که 90 قطعه آن در بدنه و 128 قطعه آن در تریم*ها بود با حدود 85 میلیارد تومان سرمایه*گذاری انجام گرفت.



    ویلبیس*های تیبا هاچ*بک تغییر نکرده است زیرا این خودرو روی پلت*فرم X200 تولید می*شود و تغییر ویلبیس به منزله تغییر سایز و از مشخصه*های خلق یک پلت*فرم جدید است.



    مسوولان در چهل و هفتمین سالگرد تأسیس شرکت سایپا از تیبای هاچ*بک پرده*برداری کردند. تیبا هاچ*بک در پنج تیب EX، SX، LX، SL و ST عرضه خواهد شد.



    این خودرو از کمربند سه*نقطه*ای بهره می*برد و قرار است در آینده نسل جدید صندلی*ها بر روی این هاچ*بک نصب شود. همچنین پشتی صندلی*های عقب این خودرو تا می*شود تا فضای صندوق عقب افزایش یابد اما پشتی صندلی عقب یک تکه نیست و می*توان آن را به صورت یک*سوم یا دو سوم جمع کرد.


  3. Top | #13


    عنوان کاربر
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    23
    نوشته ها
    469
    0
    میزان امتیاز
    10
    جالب بود ممنون...
    ماشین خوشگلیه.. هاچ بکش که بی شباهت به تویوتا یاریس نیست.
    با لیبل دنده و دسته دندش اصلا حال نمیکنم!
    یه هاچ بک باید کمی اسپرت تر و کوتاه تر باشه سیستم دنده ها... شیفت دنده هاش مثل مینی بوس هست

    میگن لوازم یدکیش خیلی سخت گیر میاد تیبا درسته؟
    السلام عليك يا علي ابن موسي ارضا / يا سلطان ابل الحسن علي ابن موسي========================================== =* مشهد ريس* سايت تمام عشاق خودرو و ريس

  4. Top | #14


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    279
    0
    میزان امتیاز
    2
    آره برادر
    خیلی کمیابه فعلا
    مثلا چراغ مه شکنای جلوش اگه گیر بیاد ، جفتش 300،000 تومن

  5. Top | #15


    عنوان کاربر
    کاربر مفید و راهنما
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    43
    سن
    31
    نوشته ها
    327
    0
    میزان امتیاز
    3
    واووووووووو چه خبره؟!!مگه بنزه؟
    این که خودروی ساخت داخل هست اینطوریه وای به حال خراجیها!!!
    واقعا هزینه های برخی لوازم یدکی خودروهای ساخت داخل اصلا هیچ توجیهی نداره
    یا کمبودشون تو بازار
    خودرویی که داره تو یک کشور تولید میشه باید همه چیزش به وفور یافت بشه اگر وارداتی بود یه چیزی

  6. Top | #16


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    279
    0
    میزان امتیاز
    2
    اسمش ایرانیه
    یا چین میزنه یا تایوان یا کره
    قطعات کمی رو ایران تولید می کنه

  7. Top | #17

  8. Top | #18


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    279
    0
    میزان امتیاز
    2
    دوستان می ری برا تیبا جنس بخری فکر می کنی برا BMW داری می خری
    25،000 تومن صافی بنزین
    ولی با چینی ها زمین تا آسمون فرق داشت
    چینی ها داغون بودنش داد می زد
    اینم عکسش از نوع اصلی کره ای:










    ضمنا مراقب برخی چینی ها باشید
    به گفته چند تن از فروشنده ها نمی دونم کدوم برند داخلشون فاقد فیلتر کاغذی بودن
    واین = از بین رفتن سیستم سوخت رسانی
    ویرایش توسط tiba91 : 08-23-2013 در ساعت 08:53 AM

  9. Top | #19


    عنوان کاربر
    کاربر مفید و راهنما
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    43
    سن
    31
    نوشته ها
    327
    0
    میزان امتیاز
    3
    این چرا سه تا سر داره؟یکی ورودی بنزین و یکی خروجی هست سومیه چیه؟
    قیمتش هم بالاست فیلتر بنزین دوو تو بسته بندی جی ام میخری 10 تومن

  10. Top | #20


    عنوان کاربر
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    23
    نوشته ها
    469
    0
    میزان امتیاز
    10
    عوض کردن صافی بنزین برا ماشین 91 حتی با وجود بنزین های بی کیفیت کمی عجیبه.

    السلام عليك يا علي ابن موسي ارضا / يا سلطان ابل الحسن علي ابن موسي========================================== =* مشهد ريس* سايت تمام عشاق خودرو و ريس

صفحه 2 از 5 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
دوستان / حامیان / پیشنهادات
دوستان / حامیان / پیشنهادات
پارس نشان دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
اسمال آقا دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
تولز دی ال دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
درباره *مشهد ریس*.
مشهد ریس* را بیشتر بشناسیم*
مشهد ریس در زمستان 1389 با همت جمعی از جوانان با دانش مشهدی تاسیس شد. از همان ابتدا بنای کار بر این مبنا گذاشته شد که با پشتکار و همت زیاد بتوانیم تمام همشهریان و دوست داران و عشاق ! خودرو/ریس و تیونینگ را از سراسر وب در محیطی دوستانه گردهم آوریم. امیدواریم با لطف تک تک شما عزیزان و استفاده از دانش بالای خودرویی کاربران اینترنت مشهدی .به زودی به سایتی مرجع و مفید در زمینه ی خودرو/پیست و تیونینگ تبدیل شویم

مشهد ریس مفتخر است میزبان تبلیغات تجاری شما باشد

ایمیل مدیریت : mashhadrace.ir@gmail.com

ویکی وی بی
طراحی و کد نویسی توسط : ویکی وی بی

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0