برترین/مهم ترین/محبوبترین تاپیک ها در مشهد ریس
انجمن اختصاصی دریفت این جمعه کی میره پیست ؟ آشنایی/معرفی و تصاویر کاربران *مشهد ریس* اخبار/تصاویر/نظرسنجی/گزارش هاواطلاع رسانی همایش های حضوری سایت
در صورت قطعی و موارد اضطرار به این آدرس مراجعه کنید = MASHHADRACE.PERSIANGIG.COM ///سامانه ی پیامک کمیته ی دریفت و حرکات نمایشی : (50002010070000 )/ سامانه ی پیامک هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری (10005116071644)
UP.VBIran"
صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 48

موضوع: مشخصات خودرو تیبا

  1. Top | #1


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2

    مشخصات خودرو تیبا

    دوستان عزیز مشخصات خودرو تیبا بشرح زیر، جهت اطلاع ارایه می گردد:
    گاز کولر:
    نوع گاز:R134A
    میزان شارژ:25+- gr 625
    وزن ها(kg):
    مدل استاندارد بدون بار:1000
    وزن با بار حداکثر مجاز:1350

    ابعاد(mm):
    طول:4105
    عرض:1635
    ارتفاع بدون باربند:1484
    فاصله مرکز محور جلو تا وسط محور عقب:2415
    فاصله مراکز چرخ های جلو:1440
    فاصله مرکز چرخ های عقب:1411
    حداقل فاصله تا زمین:160

    سیستم انتقال قدرت:
    دنده 1: 3/45
    دنده 2: 1.94
    دنده 3: 1/3
    دنده 4: 0/97
    دنده 5: 0/78
    دنده عقب: 3/55

    مشخصات موتور تیبا:
    قطر سیلندر:75/6
    کورس:83.7
    حجم موتور:1503
    نسبت تراکم: 9/7 به 1
    حداکثر قدرت:80 در دور موتور 5300
    حداکثر گشتاور: 126 در دور موتور 3600
    نوع سوپاپ ها: sohc
    استاندارد آلایندگی:یورو 3 قابل ارتقاء به 4

    ظرفیت ها(لیتر):
    روغن موتور:3/4
    مایع خنک کننده:6/4
    روغن گیربکس:2/5
    باک بنزین:41

    سیستم الکتریکی:
    باطری:50 آمپر ساعت
    ولتاژ و شدت جریان آلترناتور: 12 ولت و 90 آمپر
    استارت:12 ولت 0/85 کیلو ولت
    فیلر دهانه شمع: 0/7 میلیمتر
    نوع شمع: FR8DE-BOSCH


    سوالی بود در خدمتم

  2. Top | #2


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    نقل قول نوشته اصلی توسط jalalp1 نمایش پست ها
    بالاخره یه موتور 1500 سی سی 8 سوپاپ با 80 اسب قدرت که بیشتر نداریم (ریسر هم موتورش همین مشخصات رو داره البته نو)
    مثلا لیفان 1600 سی سی 16 سوپاپ هست و چون پشتش نشستم میگم شتابش به مراتب بیشتر از تیبا باید باشه (پشت تیبا نشستم هنوز)
    طبق اعلام خود سایپا شتاب صفر تا صد تیبا 13.5 ثانیه هست و مثلا سمند 12.9
    جلال جان
    ریسر رو که نمی دونم ولی سیلو قطر پیستونش 1 میلیمتر بزرگتره و کورس پیستونش 81.5 میلیمتره
    انشاءا... پشت تیبا بشینی و بعدا نظرت رو جویا می شم
    در مورد شتابش در مقایسه با سمند، فیلم در تاپیک تصاویر تیبا قرار دادم می تونی استفاده کنی

  3. Top | #3


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    من هم یه مقاله خودندم که با عکس کاملا توضیح داده بود که موتور پراید توسط یه دانشگاه صنعتی و تحقیقات خودرویی تو انگلیس طراحیش مقداری تغییر کرده و یه شرکت دیگه ی انگلیسی کار طراحی نهایی و تست رو انجام داده.
    خیر برادر
    مگاموتور با کمک شرکت آلمانی fev وابسته به دانشگاه آخن آلمان موتور رو طراحی کرده است
    .

    داوود جان آقا بی خیال!
    2 مورد : 1_مطمئنا اگر قرار بود موتور جدیدی طراحی بشه و رو بدنه ای به نام تیبا نصب بشه قیمتش خیلی بیشتر از این حرفا در میومد...
    این موتور به تایید همه ارتقا یافته ی موتور پراید هست... خیلی هم معقوله البته این کار تو مملکت ما...
    موتوری با تولید بسیار بالا و 100% داخلی رو با طراحی جدید چند اسب افزایش قدرت دادند ...
    به نظرت منطقی هست(البته باز هم تو این مملکت) که سایپا بیاد یه موتور کاملا جدید رو روی یه پلت فرم کاملا جدید سوار کنه و با 2-3 تومن اختلاف قیمت نسبت به پراید بفروشه!!

    2_در مورد جاده و 206... به نظرم بعیده که با معکوس 4 به 3 یه جا 206 بازم کم بیاره و تیبا با دنده 5 راحت بالا بره!! لااقل میگفتی 4
    (ما هم منتظر اطلاعات کاملتر در مورد تیبا هستیم از طرف شما)

    بله ،دقیقا ارتقاء یافته پراید هست
    همانطور که همه کمپانی های معتبر دیگر هم این بهینه سازی ها رو انجام می دن.

    ضمنا در مورد نفس گرفتن هم این رو در نظر بگیر که در شتاب اولیه خصوصا دنده های 1-2 خیلی نمیشه معیار مشخصی در برتری فنی دو خودرو نسبت به هم باشه.
    دو مورد هست که نتیجه رو مشخص میکنه ... اول نتیجه ی تست 400 متر(البته ضرایب شیفت دنده ها خیلی در 400 متر موثر هست/واسه همین میبینیم اکثرا یه پراید1300 اگر سرحال باشه حتی استاندارد تا 200متر اول با یه 1800 برابر میره) ... دوم:سرعت بالای 120/ اگر اینطور بخوایم نگاه کنیم آردی هم تو جاده وقتی دور گرفته باشه به راحتی شانه به شانه ی مثلا ال 90 با سرعت 50-140 میره ... ولی اونجایی قدرت یه موتور روز و 16 سوپاپ معلوم میشه که با یه معکوس به راحتی آردی رو جا میزاره و دیگه عمرا بتونه برابری کنه در صورتی که هر دو اسما 1600 هستن.
    تمام صحبت من هم دنده 5 این ماشینه آخه با توجه به حجم موتورش فقط کافیه به پدال یه حالی بدی تا فراتر از انتظار بودنش رو با 1500 سی سی حجم تماشا کنی
    من 206 هم داشتم ولی سنگین شتاب می گرفت و در بهترین شرایط 150 تا بیشتر نمی رفت
    ولی حداکثر سرعتی که من رفتم با یه ریو بود در جاده یزد به شیراز که خار کیلومترم تا روی 2 ی 200 رفت و هنوز گازخور داشت که هر دو بیخیال شدیم


    پس در دو بحث شتاب و سرعت معیار های دیگه ای برای سنجش قدرت 2 موتور در نظر گرفته میشه و مهم هستن.

    میشه لطفا نوضیح بدی

  4. Top | #4


    عنوان کاربر
    کاربر مفید و راهنما
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    43
    سن
    32
    نوشته ها
    327
    0
    میزان امتیاز
    3
    ببین داوود جان اول از همه بگم داریم بحث دوستانه می کنیم تا اطلاعاتمون افزایش پیدا کنه اینو گفتم تا موضع من مشخص بشه و حمل بر کل کل و تخریب نباشه حرفهام
    درباره شتاب تا جاییکه من تو سایتهای مختلف خوندم و اطلاعات کسب کردم تیبا 1و2و3 خوبی داره بخصوص دنده 3 تیبا ظاهرا خیلی خوب شتابگیری داره و فراتر از انتظار هست
    اما از دنده 3 به بعد که میشه 4 و 5 به خاطر ضرایب گیربکس که سبک میشن ماشین تنبل میشه این چیزیه که نظر خیلی از تیبا داران هست نه حرف من و البته اگر به ضرایب گیربکس نگاه کنی متوجه میشی که بیراه هم نیست
    اون فیلم تست با سمند رو من دیدم و اون یکی که شما می گی فکر می کنی گالاردو هست
    درباره تست اولی تو همون سایت آپارات نظرات متعددی بیان شده و اکثرا نظر بر این دادن که مشکلی در تست وجود داره و در سایتهای دیگر این تست انجام شده و نتیجه برتری سمند بوده (سمند گیربکس سنگینی داره نسبتا و طبیعتا شتابش هم بهتره تازه موتورش هم 1800 سی سی هست )
    درباره اون تست که شتاب صفر تا صد رو نشون میده نظر اکثر دوستان این هست که ماشین رو جک هست چون شتاب شده 5 ثانیه !!!یکی از دوستان هم میگفت با نرم افزار vlc فیلم رو تند کردن
    طبق اعلام کارخونه شتاب 0-100 تیبا همون 13.5 هست که عرض کردم قبلا خدمتت و سمند 12.9 اما در عمل هر دوشون بیشتر هستند تا جاییکه برای تیبا 17.5 ثانیه هم ذکر شده و در شتاب 400 متر زمان 25.5 ثانیه برای تیبا ثبت شده در حالیکه برای ال 90 این زمان 17 ثانیه هست و در پیست ثامن مشهد آقا مهدی خودمون فکر می کنم زمان 15.4 ثانیه رو ثبت کرده

    در مورد کشش هم همونطور که گفتم چون گیربکس تیبا از دنده 4و5 سبک میشه ظاهرا حرف زیادی برای گفتن نداره اما اینکه اگر تو دور بیافته سرعت بالای 180 رو می تونه بره رو رد نمی کنم
    بذار یه مثال بزنم برات
    دوو سیلو و ریسر و اسپرو همگی از یک نوع گیربکس با کد f16w استفاده می کنند با ضریب فاینال 3.94 که ضریب دنده های اون به این صورت هست
    دنده 1 : 3.55
    دنده 2 : 1.95
    دنده 3 : 1.28
    دنده 4 : 0.89
    دنده 5 : 0.71
    همونطور که می بینی تو این گیربکس هم که به گیربکس سبک معروفه ضریب دنده ها از 3 به بعد شدیدا افت می کنه و در عمل هم همینطوره دنده 4و 5 ریسر هیچ حرفی برای گفتن در زمینه کشش نداره اما وقتی تو دور بیافته به سرعتهای بسیار بالایی میرسه در شرایط مطلوب که من خودم تا 180 رو تجربه کردم و یکی از دوستان بنا بر سرعت سنج پلیس سرعت 209 گیلومتر رو با ریسر تجربه کرده(جریمه هم شد)
    اما همین گیربکس نوع f16c هم داره که نوع سنگینتر این گیربکس هست و هم مصرف سوخت بیشتر و هم شتاب و کشش بیشتر برای خودرو به ارمغان میاره
    با توجه به یکی بودن حجم موتور ریسر و تیبا (ریسر 1496 سی سی و تیبا 1503 سی سی و ضرایب گیربکس هاشون و قدرت اعلام شده توسط کارخونه که برای هر دو خودرو 80 اسب هست و وزن خودروها )به نظر میرسه شتابهاشون هم یکی باشه و طی تست های انجام شده ریسر اصلا خودروی شتابی ای با گیربکس f16w نیست و از کلیه خودروهایی که ذکر کردیم عقب می مونه و فقط در دنده 1 و کمی در دنده 2 می تونه پا به پای بعضیهاشون بره(در دنده 1 ریسر از خانواده 405 به اندازه نصف کاپوت جلو می افته اما بعد خیلی عقب می مونه) پس میشه نتیجه گیری که تیبا هم عقب خواهد موند اما یک مسئله دیگه که باید در نظر گرفت اینه که بعضی وقتها خوردوها از اون چیزی که روی کاغذ براشون ذکر میشه تبعیت نمی کنند و بعضی بهتر و بعضی بدتر ظاهر میشن که در مورد تیبا نظر من این هست که بهتر از اون چیزی که روی کاغذ براش ذکر شده عمل می کنه و واسه همین هم می گم تو شتاب گیری می تونه ریسر و سیلو رو ببره اما خانواده 405 و ال 90 و ریو رو هر چی فکر می کنم بعید به نظر میرسه و تستهای انجام شده هم (به جز اون یکی دو مورد که ذکر کردید)این مسئله رو تایید می کنن
    در مورد تست هم خدمتت عرض کنم توی همین آپارات کلیپی از تست ریسر لیفت بک با سمند هست که ریسر سمند رو در اون تست له می کنه ولی من میدونم که گیربکس اون سمند تعویض شده و گیربکسش سبک تر از فابریک هست واسه همین جا می مونه (راننده ریسر از بچه های یکی از سایتهای خودرویی معتبر هست که از دوستانم هست و اطلاعات رو ایشون در اختیار من گذاشته)
    البته یادمون نره که تکنولوژی ساخت موتور ریسر مربوط به سال 1985 هست که روی همزاد آلمانی خودش یعنی اپل کادت نصب بوده و در همون سال با این موتور به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد به خاطر مصرف سوخت خوبش و دوام زیاد موترش و فراتر از انتظار عمل کردنش (اگر اطلاعات بیشتر خواستی یه تاپیک درباره دوو ریسر زدم قبلا )
    ریو هم جزو خودروهایی هست که بهتر از حد خودش عمل می کنه



    اما خلاصه بهت بگم داوود جان زیاد حرف زدم خسته شدی
    بعض وقتها در عمل تستها با اون چیزی که انتظار میره متفاوت هست ما درباره همین دوو بحثهای زیادی داشتیم با دوستان و خیلی ها عقیده داشتن که جزو ضعیفترین خودروهای موجود در کشور هست و تستهای زیادی انجام شده و اونهایی که دوو برنده بوده منسوب به مشکوک و تقلب شده و اونهایی که بازنده منسوب به واقعیت و حقیقت پس زیاد سخت نگیر من درک می کنم چی میگی(نمونه اش تستهای دوو اسپرو دوست خوبم امیر اسپرو که در آپارات موجوده و با خودروهای مختلفی تست درگ و کشش داشته و وقتی نتایجش رو می بینی واقعا متعجب میشی که 20 سال پیش جنرال موتور چی ساخته)
    ویرایش توسط SOBHAN : 06-13-2013 در ساعت 10:22 AM دلیل: link

  5. Top | #5


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    اختیار داری آقا
    بنده خدمت شما و سایر دوستان دارم درس پس می دم و استفاده می کنم از صحبت های دوستان در هر زمینه ای
    من اونچه که تجربه شخصی بود رو خدمتتون ارایه نمودم
    این نکته رو هم یادآور می شم که من این موارد رو از سرعت 110 به بالا چک کردم و نه از ابتدای حرکت و از حالت سکون ، نمی دونم چه وضعیتی پیدا می کنه
    و باز هم یادآور می شوم با ریو و 206 تیپ 5 نمیشه شوخی کرد
    منتظر نظرات و تجربیات دوستان گرامی هستم


    ضمنا این ضریب فاینال چیه
    ویرایش توسط tiba91 : 06-12-2013 در ساعت 12:43 PM

  6. Top | #6


    عنوان کاربر
    کاربر مفید و راهنما
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    43
    سن
    32
    نوشته ها
    327
    0
    میزان امتیاز
    3
    ضریب فاینال تعداد دورهایی ست که drive pinion باید بزند تا ring gear یک دور بزند و مقدار ثابتی ست
    یعنی تا اینجا اینگونه شد که:اگر ضریب یک دنده 1/3 هست پس فاینال درایو هم 1/3 هست.
    پس اگر موتور 9 دور بزند(یعنی محور ورودی گیربکس 9 دور بزند)محور خروجی 3 دور میچرخد.(با توجه به ضریب دنده)
    محور خروجی که 3 دور میزند چرخها 1 دور میچرخند.در واقع ضریب نهایی که برای این دنده بدست می آید 9:1 است.

    برای اینکه مشخص کنیم با تعداد دورهای مشخص موتور،چرخها چند دور میزنند باید تعداد دور موتور را،هم به ضریب دنده و هم به final drive تقسیم کنیم.هر چه final drive بزرگتر باشد گشتاور بیشتری داریم
    خلاصه اینکه ضریب فاینال هر چقدر بزرگتر باشه گیربکس سنگینتر یا شتابی هست و گشتاور بیشتری خواهیم داشت و هر چقدر ضریب فاینال کوچکتر باشه گیربکس سرعتی هست و سبک محسوب میشه و کشش در دنده های بالا افت خواهد داشت


  7. Top | #7


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    از گفته های جنابعالی آنچه که من برداشت کردم ضریب فاینال رو گیربکس به من می ده و به عبارتی در یه گیربکس 5 سرعته 5 ضریب فاینال خواهیم داشت؟

  8. Top | #8


    عنوان کاربر
    کاربر مفید و راهنما
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    43
    سن
    32
    نوشته ها
    327
    0
    میزان امتیاز
    3
    غیر از ضریب دنده های گیربکس یه ضریب دیفرانسیل هم داریم(محور خروجی گیربکس وصل میشه به دیفرانسیل)پس دو بار تبدیل تعداد دور انجام میشه
    یک بار از موتور به گیربکس و یک بار از گیربکس به دیفرانسیل
    ضریب کل یعنی ضریب دنده*ضریب دیفرانسیل
    روی گیربکس معمولا هم ضرایب دنده ها نوشته میشه هم ضریب دیفرانسیل
    ببین ضریب دنده ها که برای تیبا و ریسر مشخصه
    ضریب دیفرانسیل ریسر هم 3.94 هست که من به اشتباه گفتم ضریب فاینال
    ضریب فاینال میشه ضرب ضریب دیفرانسیل در ضریب دنده که همونطور که شما به درستی برداشت کردی برای هر دنده یک ضریب فاینال خواهیم داشت
    مثلا این برای ریسر
    ضرایب کل ریسر 1500 با گیربکس 5 دنده دستی:
    دنده یک = 13.970
    دنده دو = 7.692
    دنده سه = 5.028
    دنده چهار = 3.515
    دنده پنج = 2.786

    واسه تیبا ضریب دیفرانسیلش رو نمی دونم چنده و اگر بدونیم میتونیم ضریب فاینال در هر دنده رو محاسبه کنیم

  9. Top | #9


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    آها حالا درست شد.
    موضوع دیگه اینکه ، این ضریب دیفرانسیل خیلی مهمه و تعیین کننده در سرعت و قدرت

  10. Top | #10


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    شماره عضویت
    991
    نوشته ها
    282
    0
    میزان امتیاز
    2
    دوستان یه تقاضای اورژانسی
    من یه عکس از کف سر سیلندر و روی بلوکه سیلندر تیبا لازم دارم ؛
    دوستان عزیز اگه جایی دیدن ، لطفا اگه زحمتی نیست عکس بگیرین و لطفا ارسال بفرمایید.
    سپاسگزارم

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
دوستان / حامیان / پیشنهادات
دوستان / حامیان / پیشنهادات
پارس نشان دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
اسمال آقا دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
تولز دی ال دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی دوستان ، همکاران و مشتریان ویکی وی بی
درباره *مشهد ریس*.
مشهد ریس* را بیشتر بشناسیم*
مشهد ریس در زمستان 1389 با همت جمعی از جوانان با دانش مشهدی تاسیس شد. از همان ابتدا بنای کار بر این مبنا گذاشته شد که با پشتکار و همت زیاد بتوانیم تمام همشهریان و دوست داران و عشاق ! خودرو/ریس و تیونینگ را از سراسر وب در محیطی دوستانه گردهم آوریم. امیدواریم با لطف تک تک شما عزیزان و استفاده از دانش بالای خودرویی کاربران اینترنت مشهدی .به زودی به سایتی مرجع و مفید در زمینه ی خودرو/پیست و تیونینگ تبدیل شویم

مشهد ریس مفتخر است میزبان تبلیغات تجاری شما باشد

ایمیل مدیریت : mashhadrace.ir@gmail.com

ویکی وی بی
طراحی و کد نویسی توسط : ویکی وی بی

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0